گزارش کارآموزی شرکت صنایع پلی اتیلن آب اج

تعداد صفحات: 91 فرمت فایل: word کد فایل: 3255
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: کارخانجات و شرکت ها
قیمت قدیم:۲۳,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۷,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شرکت صنایع پلی اتیلن آب اج

    نام واحد : کیفیت

     نام سایر واحدهای مرتبط با سند: مدیریت- تضمین کیفیت

    پروژه:

    توضیح مهم : این سند تحت پوشش کنترل مدارک مدیریت کیفیت شرکت می باشد، کپی یا تکثیر و یا تغییر آن به هر طریق و توسط هر فرد درون و برون سازمانی مجاز نمی باشد و فقط اخذ آن از دبیرخانه تضمین کیفیت ممکن میباشد. در موارد استناد به این سند، توجه گردد که آخرین بازنگری توزیع شده دارای ارزش بوده و نسخه های قدیمی از اعتبار خارج می باشند.

    کلیات :

    تاریخچه سازمان:

    -2-مقدمه :

    این نظامنامه کیفیت به منظور مشخص ساختن سیستم مدیریت کیفیت شرکت شده و در قالب آن چگونگی برآورده شدن نیازمندیهای استاندارد بین المللی ISO9001:2000 در ارتباط با تولید انواع محصولات و مجموعه های خودرو تشریح گردیده است. در این سیستم، به همه اجزای سیستم با نگرشی فرآیندگرا توجه شده است و لذا در این نظامنامه، کلیه فرآیندها و فعالیتهایی که به نحوی بر روی سیستم مدیریت کیفیت موثر میباشند معرفی گردیده اند. بدیهی است که بدلیل ویژگیهای خاص و ماهیت این مدرک (نظامنامه) ، تنها به معرفی اجمالی فرآیندها و بررسی و ارتباط و تعامل میان آنها پرداخته شده و توضیحات کاملتر در برگه های تفضیلی هر فرآیند، روشهای اجرایی مربوطه و همچنین سایر مدارکی که در داخل متن نظامنامه، به آنها اشاره شده ارائه گردیده است.

    لازم به ذکر است که دلایل توجیهی برای صرفنظر کردن از برخی نیازمندی های استاندارد مرجع نیز در این نظامنامه آمده است.

     

    دامنه کاربرد:

    این نظامنامه در برگیرنده استاندارد ISO9001:2000در شرکت میباشد. ما می خواهیم با استفاده از پیاده سازی این سیستم، الزامات مشتری را در خدمات تولیدی خود فراهم آوریم و در نهایت رضایت مشتری را از طریق بهبود مستمر کیفیت افزایش دهیم. دامنه شمول این نظامنامه، انواع محصولات و مجموعه های خودرو در شرکت می باشد. این سیستم بر پایه الزامات استاندارد بین المللی ISO9001:2000  نهادینه شده و الزامات خاص صنایع خودروسازی ISO/TS 16949:2002  و الزامات مشتری نیز به این الزامات اضافه شده است. و در سطح سازمان پیاده سازی می گردد.

    مرجع قانونی:

    مرجع قانونی این استاندارد سازمان ISO  می باشد. این استاندارد در سال 2002 توسط کمیته TC176  مورد تصویب قرار گرفته است. سیستم مدیریت کیفیت شرکت کوبن مبدل فرد بر اساس ISO/TS 16949:2002 طراحی شده است.

    واژگان و تعاریف:

    بعضی از تعاریف استاندارد ISO9001:2000 به صورت زیر تغییر یافته است.

    مشتری عرضه کننده           پیمانکار فرعی       ISO9001:1994

                 تغییر

             سازمان            تامین کننده         مشتری        ISO9001:2000

    4- سیتم مدیریت کیفیت:

    4-1- الزامات عمومی:

    به منظور پاسخگویی به نیازمندیهای استاندارد ISO/TS 16949:2002 سیستم جدیدی مطابق با الزامات این استاندارد طراحی گردیده، مستند شده، مستقر گردیده و بر قرارنگه داشته شده است. همچنین بطور مستمر تلاش میگردد تا اثر بخشی این سیستم افزایش یابد.در این راستا کلیه فرآیندهای موثر بر کیفیت بطور دقیق شناسایی و توالی و تعامل (تاثیر متقابل) میان آنها مشخص گردیده است.

    همچنین به منظور حصول اطمینان از اثربخش بودن نحوۀ اجرا و کنترل این فرآیندها، معیارها و روشهایی تعیین گردیده اند. بعلاوه در کلیه مواردی که جهت  پشتیبانی از اجرا و پایش این فرآیندها، منابع و یا اطلاعاتی مورد نیاز بوده اند، اقدامات لازم در جهت تامین نیازمندیها صورت گرفته است.

    عنوان سند:

    نظامنامه کیفیت

     

               مستندات نظام کیفیت

    شماره عنصر:2-4

    شماره سند:QM

    از خصوصیات بارز این سیستم آن است که پس از انجام هر فرآیند، خروجی با نتایج حاصله مورد پایش، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل قرار میگیرد و سپس اقدامات لازم بمنظور دستیابی به نتایج طرح ریزی شده و نیز بهبود مستمر فرآیندها انجام میگیرد. در مجموع میتوان گفت که کلیه

    فرآیندهای موثر بر کیفیت به گونه ای مدیریت میشوند که الزامات استاندارد بین المللی مرجع برآورده گردد. البته گفتنی است که هر جا سازمان، انجام یا پایش یک فرآیندموثر بر کیفیت را به تامین کنندگان برون سازمانی واگذار نموده،  از کنترل دقیق اینگونه فرآیندها به نحوی مقتضی الزامات بازرسی و آزمون اطمینان حاصل میکند. در مواقعی که تامین کننده توسط مشتری تایید و معرفی گردد، شرکت  کوبن فرد از این تامین کنندگان مواد/ محصول نیمه ساخته خریداری می نمایند. این موضوع رافع مسئولیت بازرسی و آزمون بر روی محموله های ورودی ارسال شده از این تامین کنندگان نخواهد بود. نحوه کنترل چنین فرآیندهایی بر حسب موضوع، در قالب مدارک مربوطه، مشخص شده است. به منظور شماسایی کامل و دقیق فعالیتهای موثر بر کیفیت و جامعیت بخشیدن به این نظام، هر جا که فعالیتی در جهت اداره سیستم و مدیریت آن، تامین منابع مورد نیاز تحقق محصول یا انجام نوعی اندازه گیری یا پایش تشخیص داده شده است، فرآیند یا فرآیندهای مربوطه نیز بطور دقیق شناسایی و تعریف گردیده اند.

    -2 – الزامات مستندسازی:

    4-2-1 – کلیات:

    مستنداتی که در سیستم وجود دارند عبارتند از:

    خط مشی کیفیت (Quaity Policy)

    اهداف کیفیتی تعریف شده برای فرآیندها(Quality Objectives)

    نظامنامه کیفیت (Quality Manual)

    روشهای اجرایی (Procedures)

    مستنداتی نظیر دستورالعملهای کاری،فلوچارتها، فرآیندها و فرمها که جهت حصول اطمینان از موثر بودن طرح ریزی، اجرا و کنترل فرآیندهای موثر بر کیفیت تهیه گردیده و مورد استفاده قرار گرفته اند.

    سوابق کیفیتی مورد نیاز (مطابق آنچه که الزامات استاندارد مرجع مشخص نموده است)

    تذکر1: زمانیکه در این نظامنامه از عبارت رویه مدون استفاده می شود منظور رویه است که ایجاد شده، مدون شده جاری گردیده و تحت کنترل سوابق قرار گرفته است. تذکر 2: به منظور

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شرکت صنایع پلی اتیلن آب اج

    فهرست:

    1-1  1- کلیات

    1-2  تاریخچه سازمان

    1-3  مقدمه

    1-4 دامنه کاربرد

    2- مرجع قانونی

    3- واژگان و تعاریف

    4- سیستم مدیریت کیفیت

    4-1  الزامات عمومی

    4-2  الزامات مستند سازی

    4-2-1  کلیات

    4-2-2  نظامنامه کیفیت

    4-2-3  کنترل مستندات

    4-2-3-1 مشخصات مهندسی

    4-2-3-2 تغییرات مهندسی

    4-2-4 کنترل سوابق کیفیت

    4-2-4-1 دوره نگهداری سوابق

            5- مسئولیت مدیریت

    5-1  تعهد مدیریت

    5-1-1 کارایی فرآیند

    5-2  تمرکز بر مشتری(مشتریگرایی)

    5-3 خط مشی کیفیت

    5-4 طرح ریزی

    5-4-1 اهداف کیفیتی

    5-4-2 طرح ریزی سیستم مدیریت کیفیت

    5-5 مسئولیت ، اختیار و ارتباطات

    5-5-1 مسئولیت و اختیار

    5-5-1-1 مسئولیت کیفیت

    5-5-1-2 نمودار سازمانی

    5-5-1-3 ماتریس ارتباطات

    5-5-2 نماینده مدیریت

    5-5-2-1نماینده مشتری

    5-5-3 ارتباطات داخلی

    5-6 بازنگری مدیریت

    5-6-1 کلیات

    5-6-1-1 عملکرد سیستم مدیریت کیفیت

    5-6-2 ورودی های بازنگری

    5-6-3خروجی ها ی بازنگری

    6- مدیریت منابع

    6-1 فراهم آوری و تامین منابع

    6-2 منابع انسانی

    6-2-1 کلیات

    6-2-2 صلاحیت(شایستگی)آگاهی و آموزش

    6-2-2-1 مهارت های طراحی محصول

    6-2-2-2 آموزش

    6-2-2-3 آموزش حین کار

    6-2-2-4 انگیزش و ارتقا کارکنان

    6-3 زیر ساخت

    6-3-1 طرح ریزی کارخانه،تسهیلات و تجهیزات

    6-3-2 طرحهای اقتصادی

    6-4 محیط کار

    6-4-1 ایمنی کارکنان به منظور دستیابی به کیفیت محصول

    6-4-1-1 ایمنی کارکنان به منظور دستیابی به کیفیت محصول - تکمیلی

    6-4-2 پاکیزگی محیط کار

    7- تحقق محصول

    7-1 طرح ریزی  تحقق محصول

    7-1-1- طرح ریزی  تحقق محصول- تکمیلی

    7-1-2 معیار پذیرش

    7-1-3 رازداری

    7-1-4 کنترل تغییرات

    7-2 فرآیندهای مرتبط با مشتری

    7-2-1 تعیین نیازمندیها و الزانات مرتبط با محصول

    7-2-1-1 مشخصات ویژه تعیین شده توسط مشتری

    7-2-2 بازنگری الزامات مرتبط با محصول

    7-2-2-1 بازنگری الزامات مرتبط با محصول - تکمیلی

    7-2-2-2 امکان سنجی ساخت در سازمان

    7-2-3 ارتباط با مشتری

    7-2-3-1 ارتباط با مشتری- تکمیلی

    7-3 طراحی و توسعه

    7-3-1 طرح ریزی طراحی و توسعه

    7-3-1-1 دیدگاه چند تخصصی

    7-3-2 ورودی های طراحی توسعه

    7-3-1-1 دیدگاه چند تخصصی

    7-3-2 ورودی های طراحی توسعه

    7-3-2-1 ورودی طراحی محصول

    7-3-2-2ورودی طراحی فرآیند ساخت

    7-3-2-3مشخصات ویژه

    7-3-3 خروجی های طراحی و توسعه

    7-3-3-1 خروجی های طراحی و توسعه- تکمیلی

    7-3-3-2  خروجی طراحی فرآیند ساخت

    7-3-3-2 خروجی طراحی فرآیند ساخت

    7-3-4بازنگری طراحی و توسعه

    7-3-4-1پایش

    7-3-5 تصدیق طراحی و توسعه

    7-3-6 صحه گذاری طراحی و توسعه

    7-3-6-1 صحه گذاری طراحی و توسعه- تکمیلی

    7-3-6-2 برنامه ساخت نمونه اولیه

    7-3-6-3 فرآیند تایید محصول

    7-3-7 کنترل تغییرات طراحی و توسعه

    7-4 خرید

    7-4-1 فرآیند خرید

    7-4-1-1 تطابق با قوانین

    7-4-1-2 توسعه سیستم مدیریت کیفیت تامین کننده

    7-4-1-3 منابع تایید شده توسط مشتری

    7-4-2داده های خرید

    7-4-3 تصدیق محصول خریداری شده

    7-4-3-1 کیفیت محصول ورودی

    7-4-3-2 پایش تامین کننده

    7-4-3-2 پایش تامین کننده- تکمیلی

    7-5 تولید و ارائه خدمات

    7-5-1 کنترل تولید و ارائه خدمات

    7-5-1-1 طرح کنترل

    7-5-1-2 دستورالعمل های کاری

    7-5-1-3 تصدیق راه اندازی اولیه کار

    7-5-1-2 نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و پیشگویانه

    7-5-1-5 مدیریت ابزار تولید

    7-5-1-6 برنامه ریزی تولید

    7-5-1-7 بازخور اطلاعاتی از خدمات

    7-5-1-8خدمات توافق شده با مشتری

    7-5-2 صحه گذاری فرآیندهای تولید و ارائه خدمات

    7-5-3 شناسایی و رد یابی

    7-5-4 اموال مشتری

    7-5-4-1 ابزار تولید متعلق به مشتری

    7-5-5 نگهداری محصول

    7-5-5-1 انبارش موجودی

    7-6 کنترل ابزار پایش و اندازه گیری

    7-6-1تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری

    7-6-2 سوابق تصدیق کالیبراسیون

    7-6-3 الزامات آزمایشگاه

    7-6-3-1آزمایشگاه داخلی

    7-6-3-2 آزمایشگاه خارجی

              8-اندازه گیری، تجزیه و تحلیل بهبود

    8-1 کلیات

    8-1-1 شناسایی ابزارهای آماری

    8-1-2 آگاهی از مفاهیم اساسی آماری

    8-2 پایش و اندازه گیری

    8-2-1 رضایت مشتری

    8-2-1 رضایت مشتری- تکمیلی

    8-2-2 ممیزی داخلی

    8-2-2-1 ممیزی سیستم مدیریت کیفیت

    8-2-2-2ممیزی فرآیند ساخت

    8-2-2-2-1 ممیزی فرآیند ساخت - تکمیلی

    8-2-2-3 ممیزی محصول

    8-2-2-4 برنامه های ممیزی داخلی

    8-2-2-5 صلاحیت ممیزان داخلی

    پایش و اندازه گیری فرآیندها

    8-2-3-1 پایش و اندازه گیری فرآیندهای ساخت

    8-2-4 پایش و اندازه گیری محصول

    8-2-4-1 بازرسی جامع ابعادی و آزمون عملکرد

    8-2-4-2 قطعات ظاهری

    8-3 کنترل محصول نامنطبق

    8-3-1 کنترل محصول نامنطبق- تکمیلی

    8-3-1-1 کنترل کمی . کیفی محصول نامنطبق

    8-3-2 کنترل محصول بازکاری شده

    8-3-3 اطلاعات مشتری

    اجازه ارفاقی مشتری

    8-3-5 آگاهی از مشکلات در عرصه مصرف

    8-4 تجزیه و تحلیل  داده ها

    1-4-8تجزیه و تحلیل و استفاده از داده ها

    8-5 بهبود

    8-5-1 بهبود مستمر

    8-5-1-1 بهبود مستمر در سازمان

    8-5-1-2 بهبود فرآیندهای ساخت

    8-5-1-3 طرح بهبود مستمر

    8-5-2 اقدام اصلاحی

    8-5-2-1 حل مسئله

    8-5-2-2 خطا ناپذیر سازی

    8-5-2-3 اثر اقدام اصلاحی

    8-5-2-4 تجزیه و تحلیل/آزمون محصول مرجوعی

    8-5-3 اقدام پیشگیرانه

    8-5-3-1 اقدام پیشگیرانه- تکمیلی

     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت صنایع پلی اتیلن آب اج, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت صنایع پلی اتیلن آب اج, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت صنایع پلی اتیلن آب اج, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شرکت صنایع پلی اتیلن آب اج, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شرکت صنایع پلی اتیلن آب اج, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شرکت صنایع پلی اتیلن آب اج, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت صنایع پلی اتیلن آب اج, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت صنایع پلی اتیلن آب اج, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شرکت صنایع پلی اتیلن آب اج, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شرکت صنایع پلی اتیلن آب اج
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت