بخش اول
خلاصه اجرایی
هدف از این طرح :
آشنایی با کارکردهایی که در این مراکز با دور ساختن فرهنگ علم و دانش توسط جزوات تحقیقات اینترنتی و مشاوره در ارائه تحقیقات ( ترجمه – روش تحقیق )
آشنایی با وسایلی مانند کامپیوتر و دستگاه فکس و پرینتر و ... که جهت ارائه هر چه بهتر مطالب و تحقیقات بدست آمده می تواند کمکی باشد .
برقراری ارتباط با هرقشری و به طور کلی می توان گفت عمومیت دادن این موضوع
ارائه خدمات کامپیوتری از جمله تایپ و پرینت – کپی جزوات – کپی اوراقی مانند سند – شناسنامه – کارت ملی و ... انجام دادن تحقیقات مثل روش تحقیق در کلیه رشته ها تایپ پایان نامه و نوشتن و ترجمه متون انگلیسی – صحافی و سیمی کردن جزوات – ارائه جزوات اساتید که ارائه شده به این خدمات کامپیوتری و ارائه آن به دانشجویان .
درآمد پایین این طرح سالیانه به طور ثابت حدود 000/000/2 ریال می باشد و متوسط آن مابین 000/00/2 ریال و 000/000/5 ریال می باشد و جمع کل هزینه ها: 900/816/104 و سود سالیانه به ریال 000/240/2 و سود ویژه ماهیانه به ریال 666/186 .
و تجهیزات پیشنهادی در این طرح :
1- دو دستگاه کامپیوتر
Cpu3200 full- intell
RAM 512 ddr 200
VGS256-61fors17*6100
2- یک دستگاه اسکنر hp
3- یک دستگاه پرینترhp-1045
4- دو عدد میز کامپیوتر و 2 عدد صندلی مخصوص و 5 عدد صندلی برای مشتری
5- یک دستگاه فکس panaphone
6- دو دستگاه کپی
بخش دوم
شرح کسب و کار
خدمات دانشجویی نام مالک و مجری طرح : وحیده باقری
نوع مالکیت کسب و کار : انفرادی و مالکیت محل کسب و کار و کارگاه به صورت استیجاری می باشد .
مزایای کسب و کار در بلند مدت :
که درآمد پایین سالانه به طور ثابت می تواند در حدود 000/000/2 ریال باشد ولی متوسط آن مابین 000/000/2 تا 000/000/5 ریال باشد .
مجوزهای لازم برای راه اندازی و هزینه های مربوط و شرایط اخذ آن :
شرح مجوز |
محل اخذ |
هزینه دریافت مجوز به ریال |
شرایط لازم برای اخذ |
پروانه کسب |
ابهر |
000/500/2 |
دارا بودن مدرک کامپیوتر از سازمان فنی و حرفه ای |
مدرک BP |
خرمدره |
- |
حضور در کلاس به مدت 72 ساعت |
جمع هزینه ها 000/500/2 ریال |
بازاریابی
بازاریابی این طرح باید بر اساس نوع محصول ، نوآوری ، خدمات جانبی و قیمت خدمات در بازار را بر اساس برنامه ریزی مدون تعیین کرد . و انگیزه بازاریابی بر اساس نوع مشتری می بایستی صورت گیرد و برای تبلیغ بیشتر این طرح مخصوصاً برای دانشجویان و اساتید قیمت محصول کمتر از نرخ بازار تعیین گردد و جهت ارائه بهتر در بازاریابی خدمات دانشجویی می توان از برگهای رنگی A4 جهت تبلیغ بر روی جزوات با ارائه تصاویر و اشعاری فلسفی جهت جذب مشتری . طبق تحقیقات انجام شده 4 تا 6 ماه زمان لازم است برای بدست آوردن سهم مطلوب از بازار .
1-مشتریان : همه اقشار مردم ( عموم مردم) از قبیل موسسات و شرکت ها – دانشجویان
2-اندازه بازار : خدماتی که ارائه می شود در سطح شهر می باشد و با بازاریابی مناسب می توان خدمات را به سطح استانی گسترش داد از طریق عقد قرارداد با شرکت ها و موسسات در سطوح استان .
3- سهم بازار : به دلیل وجود رقبا در بازار با ارائه خدمات جدیدتر و بهتر مثلاً پایین آوردن قیمت در بعضی از خدمات می توان سهم بیشتری را نسبت به رقبای دیگر از بازار به دست آورد .
4- آینده بازار : با توجه به گسترش روز افزون علم و تکنولوژی و بالا رفتن فرهنگ علم و دانش و کامپیوتری شدن کارها انتظار می رود در آینده توسعه بیشتری داشته باشد و مشتریان بیشتری جذب این مراکز شود .
5- بازار رقبا : سایر خدمات کامپیوتری که به صورت مشابه در سطح شهر وجود دارد به عنوان رقبا به حساب می آیند .
- قیمت گذاری
نام کالا |
قیمت تمام شده |
قیمت فروش |
کل فروش ماهیانه |
فروش سالیانه |
کپی A4 |
150 |
250 |
000/750/3 |
000/00/45 |
ترجمه متون انگلیسی |
7000 |
10000 |
333/833 |
000/000/10 |
کپی رنگی |
1200 |
2000 |
333/833 |
000/000/10 |
اسکن |
1500 |
3000 |
000/250/1 |
000/000/15 |
پرینت |
1500 |
3000 |
000/750/1 |
000/000/21 |
تایپ و پرینت |
- |
2020 |
742/504 |
900/056/6 |
جمع کل 900/056/107 |