گزارش کارآموزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

تعداد صفحات: 84 فرمت فایل: word کد فایل: 4012
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی تاسیسات
قیمت: ۱۶,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

    فصل اول:

    آشنایی با مکان کارآموزی

    شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

    یکى از شرکتهاى فرعی و عمده شرکت ملّى پالایش و پخش فرآورده هاى نفتى ایران است.

    این شرکت با بهره گیری از تخصص و خدمات پنج هزار نفر نیروی انسانی عهده دار تامین نفت خام خوراک پالایشگاه های کشور  از مبادی تولید داخل و کشورهای حوزه دریای خزر ( سوآپ ) و همچنین انتقال فرآورده های استحصالی از پالایشگاه ها و فرآورده های وارداتی از مبادی جنوب و شمال به انبارهای متصل به خطوط لوله در سطح کشور است.سیستم مخابرات مستقل صنعت نفت نیز زیر نظر این شرکت به منظور پشتیبانی و حصول اطمینان از عملیات انتقال پایدار و ایمن به موازات شبکه عظیم خطوط لوله در حال بهره برداری است.

    شرکت خطوط لوله و مخابرات فعالیت های خود را از طریق 11 منطقه عملیاتی خوزستان، لرستان، مرکزی، تهران، شمال شرق، فارس، شمال غرب، اصفهان، غرب، جنوب شرق، و شمال به انجام می رساند.

     مدیریت خطوط لوله

     شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با برخورداری از طولانی ترین شبکه خطوط لوله انتقال مواد نفتی در خاور میانه، نفت خام را از مبادی تولید و پایانه نکا دریافت و به پالایشگاه ها انتقال می دهد.از سوی دیگر بخش عمده فرآورده های نفتی از طریق خطوط لوله برای مصرف داخلی ارسال می شود.علاوه بر این بخشی از خوراک کارخانجات پتروشیمی به وسیله خطوط لوله تامین می شود.

    میزان کارکرد شرکت خطوط لوله و مخابرات بیش از 53 میلیارد تن کیلومتر در سال است.این عملیات با بهره گیری از امکانات زیر انجام می پذیرد :

     حدود 14000 کیلومتر خطوط لوله 4 تا 36 اینچ

    175 مرکز انتقال نفت، ایستگاه فشارشکن، تاسیسات انتهایی

    163 دستگاه توربین

    181 دستگاه الکتروموتور فشار قوی

    300 ایستگاه حفاظت کاتدیک

    1350 هزار اسب بخار قدرت نصب شده در مراکز انتقال نفت و تاسیسات

    299 دستگاه تلمبه های اصلی تقویت فشار

    24 دستگاه توربو ژنراتور

    مدیریت مخابرات

     مدیریت مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با ارایه خدمات مخابرات با ضریب اطمینان 99/99 درصد ضمن برقراری ارتباط مستمر صنعتی راه دور ، داخلی، صوتی، تصویری، ارتباطات رایانه ای تاسیسات و شبکه گسترده خطوط لوله، مسؤلیت تامین ارتباطات شرکت های فرعی شرکت ملی پالایش و پخش و برخی از شرکت های تابعه صنعت نفت را با بهره گیری از امکانات ذیل بر عهده دارد :

     شبکه رادیویی شامل 215 ایستگاه رادیویی با ظرفیت 200 هزار، 2 مگابایت کیلومتر

    شبکه تلفنی شامل 105 دستگاه مرکز تلفن با 24 هزار شماره و ظرفیت های مختلف

    شبکه کابل های زیر زمینی و کابل های داخلی با ظرفیت 2500 کیلومتر در زوج های مختلف

    شبکه تلفن مدیریت ( کی سیستم ) شامل 16 دستگاه با ظرفیت 420 پورت

    شبکه V.H.F. موبیل سراسری مسیر خطوط لوله نفت و پالایشگاه ها با 100 هزار کیلومتر مربع سطح پوشش

    سیستم های صوتی صنعتی و غیر صنعتی به منظور اعلام حریق، اطفاء  حریق و عملیات

    100 ترمینال ماهواره ای برای تامین نیاز های موقت، اضطراری و زمان بحران

    900 کیلومتر شبکه فیبر نوری 16 رشته ای برای تامین نیازهای روز افزون مخابرات و دیتا

    آموزش از راه دور، پزشکی از راه دور، کنفرانس ویدئویی SCADA ، اینترنت و ...

     توانمندی ها

     عیب یابی، بازسازی و نوسازی خطوط لوله و پوشش آن

    تعمیرات اساسی توربین های گازی

    احداث و راه اندازی مراکز انتقال نفت، فشار شکن، تاسیسات انتهایی

    بهره برداری از مراکز انتقال نفت

    طراحی، نصب و راه اندازی شبکه های رادیویی ماکروویو و V.H.F.

    طراحی، نصب و راه اندازی سیستم های صوتی برای کاربری در محوطه های صنعتی

    طراحی ، نصب و راه اندازی مراکز تلفن

    تعمیر و نگهداری شبکه های رادیویی، تلفن و فیبر نوری

    مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران بر نقش راهبردی این شرکت در دستیابی به اهداف کلان صنعت نفت تاکید کرد.

    به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، مهندس حسین ایزدی، در گردهمایی سالانه مدیران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تاکید بر نقش و اهمیت نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه‌ شرکت در پیشبرد اهداف، خواستار حمایت از نیروهای جوان به ویژه نیروهای فعال در مناطق و جدی گرفتن مساله آموزش شد.

    ایزدی با تاکید بر نقش محوری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در پیشبرد اهداف صنعت نفت کشور، اظهار داشت: در بازدید از این نمایشگاه انرژی کیش دیدیم که فعالیت اکثر شرکت‌کنندگان به نوعی وابسته به فعالیت های این شرکت است که این مساله نشانگر جایگاه راهبردی و اهمیت فعالیت ‌های شرکت است.

    وی همکاری کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران را از ویژگی‌های این شرکت خواند و خواستار تداوم این همکاری ‌های نزدیک و همدلانه شد.

    در ادامه گردهمایی سالانه مدیران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، مدیران مناطق انتقال شرکت به بررسی سازوکارهای و چالش‌های موجود در مناطق خود پرداختند.

    این گردهمایی دو روزه با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، مدیران مناطق یازده گانه، روسای ستادی و معاونان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، روز گذشته (سه شنبه 28 آبانماه) در مشهد مقدس آغاز به کار کرد و امروز (چهارشنبه 29 آبان) به کار خود پایان می دهد.

    فصل دوم:

    بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز

    بازاریابی

    در متون مدیریتی، بازاریابی صنعتی به عنوان آن دسته از عملکردها و فعالیتهای تجاری و بازرگانی تعریف شده است، که فرایندهای مبادله را بین تولید کنندگان و مشتریان سازمانی تسهیل می‌کند. ماهیت بازاریابی صنعتی را می‌توان، خلق ارزش برای مشتریان به وسیله ارائه کالاها و خدماتی دانست که نیازهای سازمانی و اهداف آنها را تحقق می‌بخشد.

    این نوع بازاریابی در مقایسه با بازاریابی مصرفی تفاوتهایی دارد که اینگونه می‌توان بدان اشاره کرد. اول اینکه گرچه در بازاریابی صنعتی همانند بازاریابی کالاهای مصرفی، نیاز به شناخت بازارهای هدف و تشخیص نیاز این بازارها و طراحی محصولات و خدمات مناسب برای تامین خواسته‌های بازار وجود دارد، ولی باید توجه کرد که در مقایسه با بازاریابی مصرفی، بازاریابی صنعتی در حوزه مدیریت عالی قرار دارد.

    در بازاریابی صنعتی نقش خصوصیات و ویژگیهای محصول خیلی مهم و حیاتی است و عرضه کنندگانی که خصوصیات مورد نظر مشتریان را تامین نکنند مورد انتخاب قرار نخواهند گرفت. در مقایسه با بازاریابی مصرفی، قیمت در بازاریابی صنعتی نقش جداگانه‌ای دارد. در بعضی موارد مشتریان صنعتی حاضرند قیمت بیشتری دهند ولی در عوض از تحویل به موقع و کیفیت محصولات خدمات اطمینان حاصل کنند و حتی در موارد دیگری مثل مناقصه‌های خرید نقش قیمت پراهمیت‌تر می‌شود. در بازاریابی صنعتی، بازاریاب باید به این نکته واقف باشد که تقاضای کالاهای صنعتی از تقاضای مصرف کننده نهایی ناشی می‌شود، یعنی تقاضا برای یک محصول بستگی به نحوه استفاده از آن در ارتباط با محصولات دیگر دارد. گاهی بازاریاب صنعتی سعی می‌کند با تبلیغات، تقاضای مشتری نهایی را تحریک کند تا تقاضا برای کالاهای صنعتی خودرا افزایش دهد.

    مقدمه:
    بازار یابی در کسب و کار امروز یک امر ضروری است ودر مو قعیت ساز مانها نقش اساسی ایفا می کند.بازاریابی به فروش از طریق ویزیتوری یا تهیه آگهی های تبلیغاتی محدود نمی شود و مفهوم بسیار جامع تری دارد و به همین دلیل گفته می شود تفکر بازار یابی باید در کلیه ی بخش ها و فرایند های سازمانی نفوذ کند و مورد توجه قرار گیرد.خلق نام تجاری مناسب ، تبلیغات مناسب ، توجه به تغیر دائم در نیازها ودر نهایت بهره گیری ازفناوری روز از الزامات اساسی است.
    بازاریابی نتیجه ناگزیرو دوری ناپذیر وضروری سرمایه داری است.البته این بدان معنا نیست که بازاریابی تنها به کشورهای دارای نظام سرمایه داری محدود می شود ، تکنیک های بازاریابی در تمام نظامهای سیاسی و بسیاری از جنبه های زندگی کاربرد دارد.
    بازار یابی :
    بازاریابی اثر بخش به عنوان ساختن چیزی که بتواند بفروشد و نه فروش آنچه که می توانید بسازید تعبیر می شود.
    سازمانهایی که آنجه را که تولید می کنند می فروشند محصول مدار هستند یعنی ابتدا محصول را تولید می کنند و سپس برای محصولات خود به دنبال مشتری هستند و به بازار یابی بعنوان وسیله ای برای ترغیب مشتریان به خرید می نگرند. موفق ترین سازمانها آنهایی هستند که آنجه را که می توانند بفروشند تولید می کنند ، آنها مشتری مدار هستند یعنی در پاسخ به نیازهای مشتری محصولات و خدمات خود را عرضه می کنند.
    در نتیجه بازاریابی را می توان ، به عنوان فعالیتی لازم برای تطبیق کالاها با نیازها و خواسته های بازار تعریف کرد و بازاریابی فعالیت هایی چون برنامه ریزی و قیمت گذاری و توزیع تبلیغات و معرفی محصولات را شامل می شود.
    شر کتها در زمینه بازار یابی سه دسته اند :
    1) شرکت های پیشرو
    2) شرکت های پیرو
    3) شرکت های ایستا
    شرکت های پیشرو:
    شر کتی فعال است ودرک درستی از بازار یابی دارد.در تحقیقات و رشد محصولات سرمایه گذاری می کند و راهکارهای بد یهی ارائه می دهد.
    شرکت های پیرو:
    خالی از هرگونه روحیه جسورانه است ممکن است موفق شود اما امکان موفقیت خیلی کم است چون تمایلی به خطرپذیری ندارد و ترجیح می دهد خود را به خطر نیاندازد و برای انتخاب راه منتظر بازار می ماند.
    شرکت های ایستا:
    همواره به یک شکل کار خود را ادامه می دهدو دلیلی برای تغیر ندارد و منزوی و بی تفاوت است.
    ابزار اصلی تشکیل دهنده ی بازار یابی به چهار P معروفند :
    1) محصولات product
    2) قیمت price
    3) مکان place
    4) تبلیغات promation

    یعنی بازاریابی شامل طراحی و تولید محصول به شکلی که نیاز مصرف کننده را رفع کند. تعیین قیمت واقعی یعنی قیمتی که علاوه بر تضمین سود مشتری را راضی نگه دارد. عرضه محصولات در مکان مناسب (جایی که مشتریان بتوانند محصول را بخرند).تبلیغات برای تشویق مشتری ها برای خرید محصول است.اجزای تشکیل دهنده این آمیزه در تمام سازمان ها مشابه است و تنها نسبت آنها متفاوت است.
    برای مثال در جایی که قیمت برای مشتریان اهمیت زیادی دارد این قیمت است که بر آمیزه تسلط دارد.
    قیمت پایین در اغلب موارد نشانگر کیفیت پایین محصول است ومشتریان یک محصول را به دلیل ارزانی آن نمی خرند آنها به خاطر نیاز خود خرید می کنند. توجه خود را به فروش مبتنی بر ارزش معمطوف کنید نه فروش بر مبنای قیمت.
    پنمین P آمیزۀ بازاریابی روابط عمومی Poblic Reations :
    برای موفقیت در امر بازاریابی ارائه یک تصویر خوب یک پیش نیاز تلقی می شود مثلا با حمایت از یک مرکز خیریه یا یک رویداد ارزشمند مشابه و معرفی آن به عموم جایگاه قوی تری برای خود فراهم کنید.
    استفاده از اطلاعات در زمینه بازاریابی :
    به عنوان مثال اگر شرکت تولید کننده پوشاک آقایان به این نتیجه برسد که 75% مشتریان بانوان هستند پس معلوم می شود که مردان خرید پوشاک خود را به مادران،همسران، و نامزد خود محول می کنند، در چنین حالتی بهتر است به جای آقایان ، بانوان هدف آگهی های تبلیغاتی قرار بگیرند.

    نیازها و انتظارات :
    مشتریان نیازها و انتظاراتی دارند که لازم است از جانب سازمانها در نظر گرفته شوند.
    نیاز یعنی آنچه که مشتری به برآورده شدن آن احتیاج دارد.
    انتظار یعنی آنچه که مشتری به طور حتم به آن نیاز ندارد ولی توقع دارد که آن را داشته باشد.
    مدیریت تجربه مشتری یا CEM :
    فرآیندی که همه تجربیات مشتری از یک محصول یا یک شرکت را زیر نظر دارد و آن را بصورت استراتژیک مدیریت می کند. بدین منظور از رویکردهای متفاوت همچون نام و نشان تجاری ، تنوع محصول ، بخش بندی بازار و روابط عمومی بازاریابی ، شامل مدیریت روابط عمومی مشتری ورضایت مندی مشتری استفاده می شود.

    هدف نهایی CEM غلبه بر موانع و شکاف بین حرف و عمل است که از طریق بازنویسی فرمول های اصول اولیه بازار یابی انجام می شود و در نهایت می توان گفت که CEM به چهار جنبه از مدیریت بازاریابی تاکید می کند.
    تمرکز بر تمام جنبه های مرتبط با مشتری.
    ترکیب موشکافی و خلاقیت.
    توجه همزمان به برنامه ریزی و اجرای برنامه های داخلی و خارجی.
    مراحل اساسی برای یک تبلیغات موفق عبارتند از :
    1) جلب توجه
    2) تحریک خواسته ها
    3) ایجاد علاقه
    4) جلب اعتماد
    5) حرکت زایی
    جلب توجه :
    از یک طرح بدیع ، رنگ ثابت و حروف بزرگ وتصویر اثر گذار برای برای جلب توجه استفاده کنید.
    تحریک خواسته ها :
    با طرح یک موضوع جذاب کاری کنید که مشتریان تحریک شوند و به طرف موضوع جلب شوند و محصول را به وی گوشزد کنید.
    ایجاد علاقه:
    به محصول رنگ و لعاب بدهید و مزایای چنین خریدی را بشمارید و امتیازات ارزش محصول را به وی گوشزد کنید.
    جلب اعتماد:
    با ارایه دلیل محکم و قانع کننده ، مشتری را متقاعد کنید به آنچه می فروشید احتیاج دارند.
    حرکت زایی:
    با عباراتی نظیر عرضه کوتاه مدت مشتری را وادار به اقدام کنید ، می توان تلفن رایگان ، پرداخت از طریق کارت اعتباری و ... مشتری را راحت تر به حرکت در آورید.
    انگیزه :
    برای جلب مشتری و بازاریابی موفق باید عامل انگیزه را در نظر گرفت برای مثال دو نفر مشتری یک کافی شاپ هستند اما انگیزه های متفاوت دارند مثلا یکی به خاطر این از این مکان استفاده می کند که مکان دنج و راحتی است و چند لحظه ازمحل کار وی فاصله دارد و دیگری مسافت زیادی را طی می کند زیرا در این محل سیگار کشیدن ممنوع است .
    مورد دیگر رسیدگی به شکایات است این مورد را جدی تلقی کنید مشتریانی که شکایتی دارند و نسبت به شکایت آنها رسیدگی شده وفادارتر هستند.
    مورد دیگر برای بازاریابی پرورش وفاداری است:
    مشتریان باید دلیلی برای وفادار ماندن داشته باشند . ارایه محصولات و خدمات عالی کافی نیست از افراد به خاطر اینکه مشتری شما هستند تشکر کنید تا آنها احساس احترام وارزش کنند. معاشرت بت افراد نگرش آنها را نسبت به شما تغییر می دهد.
    رقیبان :
    در مورد رقیبان خود به بررسی و مطالعه بپردازید شاید با این کار برخی از ایده های آنها را نسخه برداری کنید و با تلفیق ایده های خود و آنها روشهای مناسبی را برای بازاریابی بیابید . ایده های برتر شرکت های دیگر را اقتباس کرده و با انجام این ایده ها توان خود را بالا ببرید.
    نام مناسب :
    نام مناسب کمک قابل توجهی به فروش محصولات و خدمات می کند . نامی انتخاب کنید که دیگران نتوانند از آن استفاده کنند و در سایر زبانها قابل تلفظ باشند و ترجمه آنها بار منفی نداشته باشد و املای ساده داشته باشد.
     

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت