گزارش کارآموزی بررسی کاربرد های کامپیوتر در هنرستان علامه طباطبایی شهرستان ایذه

تعداد صفحات: 68 فرمت فایل: word کد فایل: 4222
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۱۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی بررسی کاربرد های کامپیوتر در هنرستان علامه طباطبایی شهرستان ایذه

    فصل اول

      تاریخچه :

    هنرستان علامه طباطبایی یکی از چند هنرستان نمونه کشور می باشد که در استان خوزستان و در شهرستان ایذه واقع شده است . این هنرستان در سال 1362 و بر پایه نظام قدیم شروع به کار کرد . در سال 1362 این هنرستان تنها دارای 2 رشته بیشتر نبود , این درشته شامل حسابداری و بهداشت محیط بود . پس از گذشت یازده(11) سال از تأسیس این هنرستان در سال 1373 با تغییر نظام آموزشی از نظام قدیم به نظام جدید رشته بهداشت محیط از نظام هنرستانها حذف شد . در طی دوسال کلیه فعالیتهای این هنرستان حول رشته حسابداری می گذشت . پس از گذشت 2 سال , در سال 1375 رشته ساختمان به عنوان رشته دوم این هنرستان وارد نظام درسی این هنرستان شد . در طی مدت سه سال و در سال 1378 رشته الکتروتکنیک ( برق ) به جمع رشته های این هنرستان اضافه شد . بعد از گذشت چهار سال , در سال 1382 رشته کامپیوتر نیز به جمع رشته های این هنرستان اضافه شد . در مدت این چند سال هنرستان علامه در تمامی رشته های موجود در هنرستان دارای فعالیتهای زیادی بوده و در حال حاضر نیز هست . در طول این مدت هنرستان علامه دارای افتخارات مهمی در سطح هنرستان های نمونه کشور بو ده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

    موفقیتهای هنرستان :

    همانطور که در تاریخچه اشاره کرده بودم هنرستان علامه در مدت زمان  24 سال , یعنی از سال 1362 تا 1386 دارای سابقه درخشانی در تمامی رشته های موجود از جمله رشته کامپیوتر و رشته ساختمان ( عمران ) که ازجمله آنها می توان به اطلاعات زیر اشاره کرد .

    موفقیت در آزمون دانشگاه :

    اولین موفقیتهای این هنرستان در آزمونهای دانشگاهی برای تمامی افرادی که در با پیک سنجش در ارتباط بودند از بدو ورود رشته ساختمان به این هنرستان آغاز شد قبولی پی در پی دانش آموزان یا به عبارت دیگر کار آموزان این واحد آموزشی در آزمون دانشگاه سراسری بود .  این روند همچنان ادامه دارد به طوری که در سالهای اخیر از سالهای تحصیلی  83/84 تعداد 160 نفر , 84/85  تعداد 130 نفر و در سال 85/86 تعداد 100 نفر در آزمون مراکز عالی دانشگاه سراسری پذیرفته شدند . این نکته قابل ذکر است که بیشترین میزان قبولی در دو رشته کامپیوتر و ساختمان می باشد .

    موفقیت در آزمون های علمی مهارتهای فنی کشور :

    از دیگر موفقیتهای این هنرستان داشتن مقامهایی در آزمونهای علمی مهارتهای فنی کشور است . این آزمون سالانه و همزمان با سالروز سازمان فنی و حرفه ای کشور و به منظور محک زدن سطح علمی هنرجویان هنرستانها می باشد . این مسابقات در سطوح استان , کشوری و جهانی برگزار می شوند . در سال 1385 هنر جویان هنرستان علامه در سه رشته کامپیوتر و برق و ساختمان در این مسابقات شرکت کردند که نتایج آن در زمینه کامپیوتر و ساختمان به شرح زیر است :

    در رشته کامپیوتر رتبه اول وسوم استان  و همچنین انتخاب  نفر اول این هنرستان به عنوان یکی از 6 نفر برگزیده مسابقات کشوری  در استان آذربایجان , شهرستان  تبریز  است .در رشته ساختمان مقام اول تا سوم استان و راهیابی به مسابقات کشوری .

    در رشته برق ( الکتروتکنیک ) مقام دوم استان را از آن خود کرد .

    نمودار سازمانی این هنرستان :

    از آنجایی که هر سازمان دارای یک نمودار یا چارت سازمانی می باشد , نمودار هنرستان علامه طباطبایی نیز به شرح زیر می باشد :

    مدیر هنرستان

    معاونت نوبت ظهر

    معاون نوبت صبح

    مسئول رشته حسابداری

    مسئول رشته ساختمان

    مسئول رشته برق

    مسئول رشته کامپیوتر

    انبار داری

    انبارداری

    مسئول رشته کامپیوتر

    مسئول رشته حسابداری

    مسئول رشته ساختمان

    مسئول رشته برق

    مشاور هنرستان

    فصل دوم :

    . بررسی موارد استفاده کامپیوتردر جامعه اداری :

    در هر سازمان  یکی از عوامل ارتباطی بین افرادی که در رأس نمودار قرار دارند با افراد زیرمجموعه یا زیردستان و همچنین ارباب الرجوع نامه نگاری می باشد . قبل از اختراع ماشین تایپ و کامپیوتر کلیه نامه های اداری و غیره اداری به صورت دست نویس بود همچنین کلیه پرونده ها از جمله دفاتر حسابرسی . دست نویس بودن نامه ها و دفاتر اغلب همراه با بد خطی و نا خوانایی همراه بود . بعد از ورود ماشین تایپ به عرصه ادارات کمی از مشکلات موجود در نوشتن موارد نوشتاری حل شد . پس از مدتی با ورود کامپیوتر به عرصه علم وصنعت تحول جدیدی در عرصه نامه نگاری , تشکیل پرونده و ثبت اطلاعات صورت گرفت .

    امروز نیز پس از گذشت سالها از عرضه کامپیوتر به بازار جهانی کلیه سازمانها و نهادها وکلیه مجموعه های زیربط به آنها موظف به استفاده از کامپیوتر در کارهای اداری شدند .

    یکی از این نهادها آموزش و پروش و مدارس سراسر کشور می باشد . در چند سال گذشته تمامی مدارس کلیه امور مربوط به کامپیوتر خود را در مرکز سازمان و توسط افراد متخصص درون سازمان صورت می گرفت . پس از گذشت مدتی از این کار بدلیل وقت گیر بودن انجام امور هر مدرسه موظف به خرید یک کامپیوتر جهت انجام امور مربوط به ثبت نام , چاپ مدارک تحصیلی , انجام نامه نگاری ها به صورت تایپ شده و .... شدند . پس از انجام دادن خرید , برنامه ای که تحت سیستم عامل DOS طراحی شده بود در اختیار آنان قرار داده می شد . حال تمامی مدارس کشور به انجام امور خود اعم از نامه نگاری و تشکیل پرونده توسط کامپیوتر مسلط شده اند . هنرستان علامه طباطبایی نیز ازجمله دیگر مدارس است با این تفاوت که در این هنرستان از کامپیوتر جهت امور آموزش در کلیه مقاطع تحصیلی استفاده می شود . بدلیل اهمیت زیادی که کامپیوتر در جامعه امروزی  دارد , کامپیوتر تنها یک رشته در هنرستان علامه نمی باشد بلکه هر هنرجو موظف به یادگیری نرم افزارهای مختص به رشته خود می باشند زیرا تجربه به آنها نشان داده که استفاده کردن از کامپیوتر در بکارگیری استعدادهای هر فرد در زمینه کاری خود باعث پیش رفت روز افزون در انجام امور خود خواهد بود . بعد از بررسی موارد بالا به استفاده کلی کامپیوتر در هنرستان علامه می پردازیم .

    ازجمله دیگر ارتباطات در جوامع اداری استفاده از اینترنت و وارد شدن به جامعه الکترونیک یا به عبارتی e-Communication  . وجود سایتها , وبلاگها و ... هزاران هزار جنبه دیگر باعث شده که در کمترین زمان ممکن تمامی ادارات  و ارگانهای موجود و حتی اربابان الرجوع را به هم مرتبط می سازد .

    جایگاه گامپیوتر در  کارهای ارتباطی هنرستان :

    همانطور که در بحث قبل ذکر شد  در هر سازمان همچون مدارس از کامپیوتر جهت انجام امور اداری همان سازمان و ارتباط با دیگر سازمانها استفاده می شود . اما در بعضی موارد جهت آموزش نیز استفاده می شود , بطوریکه هر فرد موظف بگذراندن یک دوره مهارتی آموزش کامپیوتر می باشد حال اینکه فرد به صورت آزاد و در مراکز آموزش فنی و حرفه ای به انجام یادگیری بپردازد یا اینکه در کلاسهایی که در سازمان برگزار می گردد .

    بعد از دستور فراگیری دوره های کوتاه مدت برای معلمان جهت یادگیری کار با کامپیوتر , هنرستان علامه نیز دبیران خود را جهت فرارگیری به یکی از مراکز آزاد شهرستان فرستاد .

    هنرستان علامه طباطبایی شهرستان ایذه همانگونه که گفته شد با دیگر هنرستان های استان و یا بعذاً هنرستان های کشور دارای یک تفاوت می باشد . در این هنرستان که دارای چهار رشته می باشد , در تمامی رشته های  آن بدلیل گستردگی در جامعه امروز و نیاز به فراگیری کامپیوتر در حیطه کاری همان رشته ,هنرستان  سایت خود را جهت تمرین و یادگیری نرم افزار های مرتبط با کار هنرجویان در اختیارشان قرار می دهد . در ادامه به چند نرم افزار که به نوعی یادگیری آن برای هنرجویان هر رشته نیاز است خواهیم پرداخت و در باره هرکدام به مختصر توضیح خواهم داد .

    یکی دیگر از مواردی که در این هنرستان به چشم می خورد استفاده دانش آموزان یا به عبارتی هنرجویان کامپیوتر از اینترنت است . در این هنرستان بدلیل وجود برخی از هنرجویان از مناطق روستایی اطراف شهر و در دسترس نبودن امکانت گسترده جهت دریافت منابع اطلاعاتی , آموزش اینترنت را به صورت کلاس فوق برنامه برای آن دسته از هنر جویان که علاقه به یادگیری آن دارند آموزش داده می شود . در ادامه , آموزش اینترنت را در ادامه معرفی دو نرم افزار که به صورت گسترده به دانش آموزان این هنرستان آموزش داده می شود خواهم آورد .

    آموزش نرم افزار پاسکال برای رشته کامپیوتر آموزش مختصری درباره اینترنت , E-mail و IE  و همچنین معرفی چند نرم افزار و اینکه مختص به چه رشته ای می باشند :

    بدلیل در دسترس بودن مطالب از برنامه نویسی رشته کامپیوتر , نرم افزار بالا را شرح می هم این در حالی است که تمامی برنامه نویسی های مورد تدریس در دانشگاه به صورت کامل به هنرجویان یاد داده می شود که از جمله آنها می توان به C و C++اشاره کرد .

    نرم افزار پاسکال یکی از عمده نرم افزارهایی است که برای کلیه رشته های فنی مهندسی آموزش داده می شود که در بخش آموزش آن به دلیل  استفاده آن اشاره خواهیم کرد .

      آموزش پاسکال :

      ساختار برنامه نویسی در پاسکال :

    زبان پاسکال یکی از زبانهای برنامه سازی است که ویژگیهای آموزشی آن بسیار بالاست یعنی زبان خوبی برای آموزش برنامه نویسی منظم و دقیق است.قابلیت خوانایی و درک برنامه های این زبان بالاست ومیتوان برنامه هایی نوشت که احتمال خطاهای آنها بسیار اندک باشد علتش این است که یک زبان ساختار یافته (structed) است .

    ساختار کلی برنامه چیست؟

    1-تعریف

    2-به وسیله procedure و functionقسمتهای تکراری را از بین ببریم .

    3-بدنه
    فرم کلی پاسکال:

    Program اسم

    Const تعریف ثابت  ;

    type تعریف نوع دادهای جدید ;

    var تعریف متغیرها ;

    procedure( پارامترها) نام  

    Begin

    ____

    ____

    ____

    end ;

    function( پارامترها) نوع تابع نام ;   

    Begin

    ____

    ____

    ____

    end ;

    Begin

    ____

    ____

    ____

    end .

      معرفی متغیرها :

    متغیر : محلی است که دارای یک اسم می باشد و می توان مقداری را در آن ذخیره کرد.
    انواع متغیرها در پاسکال:

    انواع عددی صحیح شامل اعداد بدون نقطه ممیز است .نوع مقادیری که می پذیرند) طول بایت( :

     

    اعداد اعشاری:

    انواع عددی اعشاری شامل اعدادی با نقطه ممیز است نوع مقادیری که میپذیرند ارقام با معنی( طول بایت) :

     

    انواع داده های اعشاری

    -Char :

    نوع داده کاراکتری که با کلمه char مشخص می شود میتواند یک کاراکتر را در خود نگهداری کند بنابراین کاراکترها در یک بایت از حافظه کامپیوتر ذخیره می شوند .
    String :

    این نوع داده ها برای ذخیره رشته ها مثل اسامی افراد به کار می رود و با کلمه کلیدی string مشخص ی گردد برای هر رشته باید طول معلوم کنیم اگر طولی تعریف نشود به طور پیش فرض 80 در نظر گرفته میشود(مقدار طول حداکثر 255 است) .

    -Boolean:

    نوع دیگری از داده ها در پاسکال وجود دارند که داده های بولی خوانده می شوند مقادیر بولی دارای دو ارزش درستی یا نادرستی اند که در پاسکال با صفر و یک نمایش داده می شوند صفر به معنی نادرستی و یک به معنی درستی به کار میرود این نوع داده ها با کلمه Boolean تعریف میشوند.

    دستورهای ورودی و خروجی :

    دستورات ورودی و خروجی در پاسکال:

    دستور Readlnبرای خواندن اطلاعات از ورودی به کار میرود.فرمت آن به صورت مقابل است:(اسامی متغیرها)Readln اسامی متغیرها باید با کاما از یکدیگر جدا شوند..برای چاپ اطلاعات در خروجی از دستور Writeln استفاده میکنیم.فرمت آن به صورت مقابل است :( متغیر ) Writeln .

    2.3.1.4 انواع شرط در پاسکال :

    شرط if .. else و  Case … else :

    ساختار شرط If :

    if then شرط

    Begin

    ____

    ____

    ____

    End

    Else

    Begin

    ____

    ____

    ____

    end;

    در دستور  if  پس از بررسی عبارت بولی عبارت پس از شرط اجرا می شود .در صورت وجود if  های تو در تو در صورت درست نبود هر شرط , شرط بعدی اجرا و در صورت درست بودن عبارت بعد از شرط محاسبه می شود .

    دستور Case  :

     Caseمیتواند تعدادای شرط را بگیرد و انتخاب کند.مقادیری که دستور Case میپذیرد ORDINAL است مقادیری کهORDINAL هستند دارای ترکیب نیستند و همچنین قابل شمارش هم هستندمثلINTEGER,CHARACTER,BYTE,BOOLEAN,LONGINT,… پسREAL,STRING ORDINAL<---- نیستند.Case تنها دستوری است که BEGIN ندارد ولی END دارد مقدارها میتوانند شامل یک مقدار یا چند مقدار که از یکدیگر با کاما جدا شده اند باشند و یا یگ سری شمارشی باشند.

    ساختار دستور Case  :

     Of متغیر Case
     Begin :   مقدار1
    -------
    -------
    End;
    Begin : مقدار2
    -------
    -------
    End;
    Begin :Else
    -------
    -------
    End;
    End.

    حلقه های تکرار :

    انواع حلقه تکرار و کاربرد آنها :

    حلقه های تکرار به دو دسته : 1 – دفعات تکرار معین 2 - دفعات تکرار نا معین .

    1 – حلقه با دفعات تکرار معین : تعداد دفعات تکرار این حلقه درون خوده حلقه تعریف می شود .مانند حلقه For .

    Do مقدار نهایی to { مقدار شروع=: متغیر for

    Downto

    Begin

    ___

    ___

    ___

    end;

    نکته : در برخی از حلقه ها دستورات داخل حلقه به متغیر حلقه مرتبط می باشند و در برخی موارد هیچگونه ارتباطی وجود ندارد.حلقه for برای تعداد تکرار معین به کار میرود.

    Downto : در مواردی به کار میرود که مقدار اولیه از مقدار نهایی بیشتر باشد.

    2 - حلقه با دفعات تکرار نامعین : این نوع از حلقه ها دارای یک شر می باشند که تعداد دفعات شرط به صحیح بودن شرط آنها بستگی دارد .

    ساختار حلقه های تکرار نا معین :

    یکی از حلقه های تکرار نا معین While … Do  می باشد و دیگری Repaet … Until . این دو دارای یک تفاوت عمده می باشند و آن این است که بدلیل آمدن شرط در پایان حلقه Repaet عبارتهای درون حلقه حداقل یکبار اجرا می شوند اما در حلقه  While  انگونه نیست .

    ساختار حلقه  While   :

    Do شرط while

    Begin

    ___

    ___

    ___

    end;

    آرایه ها :

    آرایه ها به عناصری اتلاق میشود که با یک نام تعدادی محل از حافظه را کنترل کند برای تشخیص محلها از اندیس استفاده میشود .

    انواع آرایه ها :

    1- آرایه های یک بعدی

    2- عناصر دو بعدی

    3- آرایه های سه بعدی

    تعریف آرایه ها :

    برای تعریف آرایه ها باید به صورت زیر عمل کنیم :

    Var

    Arrayنام آرایه  : [اندیس شروع …اندیس پایان  ] of  نوع  ;

    متغیر آرایه: نوع متغیر آرایه

    : خواندن آرایه(نوع [اندیس آرایه ] )

    مثال :

    Var
    A:array[1..100] of real;
    Begin
    For i:=1 to 100 do
    Readln(a[i]);

    تعریف آرایه دوبعدی : منظور از آرایه دو بعدی اینست که آرایه علاوه بر سطر دارای ستون نیز می باشد که به صورت زیر نشان می دهیم :

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی بررسی کاربرد های کامپیوتر در هنرستان علامه طباطبایی شهرستان ایذه

    فهرست:

    فصل اول : آشنایی با محل کار آموزی   ................................................    6

    تاریخچه ...................................................................................   6

    موفقیتهای هنرستان  ........................................................................   6

    موفقیت در آزمون دانشگاه  .................................................................   7

    موفقیت در آزمون های علمی مهارتهای فنی کشور ...................................................    7

    نمودار سازمانی هنرستان ..............................................................................    8

    فصل دوم موارد کاربرد کامپیوتر .......................................................    9

    ÷بررسی موارد استفاده کامپیوتر در جامعه اداری .....................................................   9

    جایگاه گامپیوتر در  کارهای ارتباطی هنرستان .......................................................   10

    آموزش نرم افزار.......................................................................................  11

    آموزش پاسکال .........................................................................................  12

    اینترنت .................................................................................................. 27

    آموزش مرورگرIE .....................................................................................  48

    فصل سوم نتایج بررسی های دوره کار آموزی در هنرستان علامه طباطبایی ......... 67

    پیشنهادات ...............................................................................................  67

    برنامه های آینده........................................................................................  68

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی بررسی کاربرد های کامپیوتر در هنرستان علامه طباطبایی شهرستان ایذه, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی بررسی کاربرد های کامپیوتر در هنرستان علامه طباطبایی شهرستان ایذه, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی بررسی کاربرد های کامپیوتر در هنرستان علامه طباطبایی شهرستان ایذه, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی بررسی کاربرد های کامپیوتر در هنرستان علامه طباطبایی شهرستان ایذه, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی بررسی کاربرد های کامپیوتر در هنرستان علامه طباطبایی شهرستان ایذه, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی بررسی کاربرد های کامپیوتر در هنرستان علامه طباطبایی شهرستان ایذه, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی بررسی کاربرد های کامپیوتر در هنرستان علامه طباطبایی شهرستان ایذه, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی بررسی کاربرد های کامپیوتر در هنرستان علامه طباطبایی شهرستان ایذه, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی بررسی کاربرد های کامپیوتر در هنرستان علامه طباطبایی شهرستان ایذه, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی بررسی کاربرد های کامپیوتر در هنرستان علامه طباطبایی شهرستان ایذه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت